אבדור מערכות

פתרונות לכיתות לימוד ואודיטוריומים

אבדור מערכות בעלת ידע וניסיון רב באפיון, תכנון, ומתן פתרונות לכיתות לימוד ואודיטוריומים.

הגברה והקלטה

מערכות הגברה, הקלטה ושידור, לכיתות לימוד, הדרכות מרצה.

כיתות משולבות זום

הצטרפו לעוד מאות מוסדות חינוך שכבר ערוכים לשנת הלימודים הקרובה!

פודיומים

מגוון פודיומים לכיתות לימוד ואודיטוריום. פודיום חשמלי, חכם ונגיש.

אודיטוריום

כל הפתרונות והמערכות להקמת כיתות לימוד ואודיטוריום חדשני וחכם.

לקבלת ייעוץ ותיאום פגישה שלחו טופס
או התקשרו 03-9522288


מודלים ליצירת כיתה היברידית אפקטיבית

שנת 2020 הביאה עמה תמורות רבות – גם בתחום החינוך. בתי ספר ומוסדות ההשכלה הגבוהה נאלצו לבצע אדפטציה משמעותית למציאות החדשה. המעבר לקפסולות יצר אתגר בו המחנכים והמרצים מתקשים לעורר מעורבות תלמידים עם תוכנית הלימודים. למזלנו, הטכנולוגיה מציעה פתרונות רבים המאפשרים למידה מותאמת אישית בלוח זמנים היברידי, דרכה אף תלמיד לא נופל בין הכיסאות.

מודל ראשון: הכיתה ההפוכה

במודל “הכיתה ההפוכה”, השיעורים המסורתיים, בהם מורה עומד מול כיתה ומעביר חומר, מוקלטים מראש ומועברים בוידאו לקפסולה הנמצאת בבית. במקביל, הקפסולה הנמצאת פיזית בכיתה מיישמת באופן פרקטי את החומר שנלמד בוידאו שהוקלט מראש, בו צפו טרם ההגעה לכיתה. במודל זה, חשוב לייצר שיעורים ישירים וקצרים, המחולקים לנושאים ומועברים באופן אינטראקטיבי.

מודל שני: רוטציה

במודל זה, יוצרים תחנות דרגן עוברים התלמידים במהלך השיעור. את התחנות יש לחלק לשתי קבוצות: למידה מרחוק ולמידה פיזית. תחנות הלמידה מרחוק יתמקדו בלמידה אינדיבידואלית של חומר דרך שיעורים מוקלטים מראש ובלמידה משותפת מרחוק. תחנות הלמידה הפיזית ישלבו בין למידה בקבוצות, יישום פרקטי של החומר הנלמד, חזרה על חומר שלא הובן יחד עם המורה והעשרת ידע. גם במודל זה חשוב ליצור דפוס למידה מותאם אישית לכל תלמיד, למשל באמצעות מתן משימות בנושא ספציפי בו תלמיד מסוים מתקשה. בכל שלב חשוב לעודד את התלמידים לבצע רפלקציה ולחלוק קשיים עם המחנך וחבריהם לספסל הלימודים.

טכנולוגיות מפתח ליישום המודלים:
  1. מצלמה – כלי חשוב במיוחד, המאפשר תקשורת ויזואלית בין המרצה/מחנך לתלמידים. אין צורך לרכוש מצלמת 4K יקרה, אפשר להסתפק במצלמת HD באיכות טובה. אופציה נוספת, אם כי יקרה יותר, היא מצלמה עם חיישני מעקב, אשר נעה יחד עם מושא הצילום. מצלמה זו תתאים במיוחד לכיתות גדולות בה המחנך או המרצה נמצא בתנועה מתמדת.
  2. רמקול טלפוני עם מיקרופון מובנה – בשונה מרמקולים רגילים, הרמקול הטלפוני מוקדש כולו לתקשורת קולית ברורה בין אנשים. הוא מצויד בטכנולוגיה המבטלת הד ומנקה את התדר מרעשי רקע ככל הניתן. חשוב לבחור רמקול עם מפרט טכני המתאים לגודל הכיתה ולמרחק המחנך מהתלמידים.
  3. מסך – כאשר ממקמים מסך גדול בגב הכיתה, יוכלו התלמידים הנוכחים פיזית בכיתה לראות את חבריהם הלומדים מרחוק, וכך להרגיש קרובים יותר אליהם. זוהי אינטראקציה ויזואלית חשובה במיוחד, המסייעת לשמר תקשורת חברית בין הקפסולות.
  4. לוח אינטראקטיבי – שדרוג משמעותי לחווית הלמידה בכיתה. אנדרואיד/ווינדוס, וניתן להעברה גם אונליין.
  5. תוכנה – זום, גוגל Classroom, מיקרוסופט טימס ועוד תוכנות אחרות שהפכו לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו בשנת 2020.
  6. מחשב – ביצוע אדפטציה ואינטגרציה של המערכות השונות עם המחשב הקיים בכיתה, ובמידה ולא קיים מחשב בכיתה – להוסיף אחד. בנוסף, מומלץ להוסיף למחשב טכנולוגיית ענן, המאפשרת אחסון יותר נוח ויותר נגיש של חומרי הלימוד, ואף לפתוח תיקיות אישיות לכל תלמיד. כך, אפשר לוודא כי כל אחד מהתלמידים יכול לגשת בקלות לחומרי הלימוד הרלוונטיים לו ולהגיש משימות ללא תירוצים.
חשוב לעודד את התלמידים לרתום את הטכנולוגיות האלו להעצמת תהליך הלמידה שלהם, ולהבהיר להם כי על אף שהמעבר ללימודים מרחוק או ללימודים פיזיים חלקיים מרגיש מאתגר לעתים, אנו נמצאים בתקופה בה הטכנולוגיה מאפשרת לנו לעשות אותו באופן החלק ביותר. לאחר כל כך הרבה חודשים של למידה מרחוק, התלמידים כמהים לרגעים של התחברות ותקשורת אינדיבידואלית עם המחנך וחבריהם לספסל הלימודים. הטכנולוגיות האלו מאפשרות תקשורת שכזו, גם בצל המגבלות.
דילוג לתוכן