דף הבית » מאמרים » לעבוד במשרד – בעמידה : הניסוי הגדול של BBC

לעבוד במשרד – בעמידה : הניסוי הגדול של BBC

ד"ר כריס ואן Tullekan יוצא לחקור טענות יוצאות דופן אשר מגיעות מאמריקה, אוסטרליה ובריטניה שכמות הזמן בו אנו יושבים (בזמן עבודה במשרד או מול המחשב והטלוויזיה בבית )  הורס את הבריאות שלנו  ! אם פשוט נקים את הישבנים שלנו במשך 3-4 שעות נוספות בכל יום נוכל להוריד  את הסיכון שלנו למחלות לב וסוכרת.

טענות אלו התבססו כולן על מבחני התאמה ושאלונים : אנשים התבקשו לענות כמה זמן במהלך היום הם במצב ישיבה , או כמה זמן הם צפו בטלוויזיה, וזה הושווה למצב הבריאו

חדר בקרה

ת ואריכות ימים שלהם. אז האם יש באמת קשר ?  ואם כן – האם פשוט עמידה של עוד כמה שעות ביום יכולה להפוך את עצמנו בריאים יותר ?

יחד עם ד"ר ג'ון בקלי וצוותו באוניברסיטת צ'סטר, כריס מעמיד טענה זו במבחן.  על ידי בדיקת שטח  במשרד שכנענו את האנשים לנטוש את הכיסאות במשך 3 שעות לפחות ביום במשך שבוע אחד. צוות של ד"ר באקלי ערך בדיקה עם מד צעדים, מד קצב לב , צג ומקליט מצב הגלוקוז בדם במהלך יום עבודה הרגיל בישיבה , ולאחר מכן ביום שבו הם נתבקשו לעמוד ליד שולחנותיהם.

התוצאות מדהימות ! שבוע של עמידה ליד שולחנותיהם לא גרם לעובדים להסתובב יותר, כפי שחזו מספר אנשים שזה עלול לקרות. עם זאת, רק בזכות העובדה שהאנשים היו בעמידה – הם העלו את קצב הלב שלהם במעט , כאשר בממוצע במשך ימים, שבועות וחודשים מוביל למספר שווה של שריפת קלוריות כאילו השתתפו ב -10 מרתונים בשנה !

יותר רלוונטי ליתרונות הבריאותיים שנעשו בעמידה, היו התוצאות של פענוח הקלטת הצגים את הגלוקוז בדם. צגים אלו היו במעקב שוטף של רמות הסוכר בדם של  עובדי המשרד לאורך כל היום. כאשר אנו אוכלים, הסוכר בדם שלנו עולה. עם זאת, אם הוא נשאר גבוה זה יכול לפגוע בדפנות של כלי הדם שלנו ולהגדיל את הסיכונים שלנו למחלות לב וסוכרת מסוג 2, כך שהגוף שלנו צריך כדי לנקות את הסוכר מהר ככל האפשר. הורדת רמת הסוכר בגוף נעשית באמצעות הורמון שנקרא אינסולין.

המוניטורים הראו שכאשר עובדי המשרד עמדו, הם פינו את הסוכר מהדם שלהם הרבה יותר מהר מאשר כאשר הם ישבו בכיסא – דפוס אופייני לבעלי אורח חיים פעיל יותר. זהו ממצא משמעותי מאוד. רק שינוי מאוד עדין בפעילות שלנו  – והגוף שלנו עוזר לנו להיפטר מרמת סוכר גבוהה בדם אחרי הארוחות.

המסר לכולנו הוא פשוט, ומעשי למדי :  רק לנסות במהלך היום לעשות בעמידה קצת יותר – תוך כדי עבודה, בנסיעות שלך, בזמן ארוחות או תוך כדי צפייה בטלוויזיה. זה יכול לעשות שינוי משמעותי לבריאות שלך.

תוצאות המחקר : http://oem.bmj.com/content/early/2013/12/02/oemed-2013-101823.full.pdf?keytype=ref&ijkey=fvcEm117fzTcT51

שולחנות חדר בקרה

לקבלת ייעוץ ותיאום פגישה שלחו טופס
או התקשרו 03-9522288


דילוג לתוכן