[wpseo_breadcrumb]

איך חדר בקרה יכול לתרום להתנהלות עיר חכמה?

המעבר החד של האוכלוסיה במאה האחרונה ברחבי העולם למרכזים עירונים בגדלים שונים, והעובדה כי מעל 85% מתושבי המדינות בעולם המערבים צורכים שירותים עירוניים, הובילה לפיתוח של מערכות יעילות לניהול ופיקוח על הפעולות השונות המתבצעות בעיר 24 שעות ביממה. בדומה ל"בית חכם", בשנים האחרונות גם מערכות אלה זכו לכינוי הנוצץ "עיר חכמה", אז על מה מדובר? 

מה זו עיר חכמה? מערכות בקרה - עיריית הוד השרון

עיר חכמה היא עיר בה הפעילות היומיומית והשירותים השונים שמעניקה העיריה או הרשות העירונית לתושביה מנוהלים בצורה ממוחשבת, תוך תכנון מוקדם עם יכולות ניתור ואיתור תקלות בזמן אמת או תוך זמן קצר בלבד.

העיר החכמה מנוהלת בשלושה מישורים עיקריים: הראשון הוא תשתיות השונות הפועלות בעיר כמו תחבורה, ביוב, מים, חשמל, תשתית עירונים לחיבורי אינטרנט ותקשורת ותשתיות אחרות. המישור השני הוא ניהול האוכלוסיה בעיר בין השאר ניתן למצוא  ניהול של התשלומים השונים עבור תשתיות עירוניות, ניהול ערוצי תחבורה עבור האוכלוסיה בחלקים השונים של העיר והיבטים שונים הקשורים גם לשירותי הרווחה בעיר.

המישור השלישי הוא מישור הפעולות השונות המתבצעות בעיר וקשורות קשר הדוק לאוכלוסיה ולתשתיות כמו למשל פיתוח מערכות המנטרות את התנועה בעיר, או מווסתות את פעילות הביוב בהתאם לצרכים היחודיים של השכונות והמתחמים השונים במתחם האורבני.

פתרון תקלות ואיתור סכנות בזמן אמת

כאשר המידע מצטבר ממקורות שונים ומרוכז במרכז בקרה אחד ניתן לנהל מגוון רחב של תהליך תוך שמירה על מנגנון יעיל ואפקטיבי של פתרון תקלות בזמן אמת. ניהול של המרחב הציבורי מאפשר לסייע לגורמי הבטחון לאתר סכנות שונות בעיר לפני שהן גורמות לנזקים לרכוש לנפש.

בעידן של היום, בו קיים סיכון ממשי מפעולות טרור של יחידים או חוליות קטנות של ארגוני הטרור, ניהול וארגון המידע המתקבל באמצעות זרם בלתי פוסק של שידורים ממצלמות אבטחה המפוזרות ברחבי העיר יכול למנוע פיגוע, או לסייע לאיתור מהיר של גורמי טרור או גורמים עבריינים לאחר שבוצע.

ניהול אפקטיבי של פעולות התשתיות השוטפות

חיבור העיר למערכות מרכזיות ממוחשבות מאפשר קבלת מידע בזמן אמת הנוגע לשימוש תושבי העיר בשירותי הביוב, בשירותי התקשורת, התאורה העירונית וכדומה. במצבי חירום שונים, או מצבים בהם מזג האוויר מצריך היערכות מיוחדת, ניתן לתכנן במידה רבה את השינויים שיש לבצע בתשתיות.

היתרון של מרכז מידע אחד המנהל פעולות יומיומיות המתבצעות בעיר כמו ניקיון הרחובות והכבישים, ניהול יעיל של פינוי ואיסוף האשפה בבתים, בגינות הציבוריות ושאר הפחים העירוניים, יכול לחסוך סכום ניכר בהוצאות החשמל, הגז ואף לסייע בשמירה על איכות הסביבה.

מה ניתן למצוא בחדר בקרה המנהל עיר חכמה?

איסוף מידע רב בזמן אמת מצריך יכולת עצומה לעיבוד המידע, והסקת מסקנות על שינויים שיש לבצע בתשתיות, הן בזמן אמת והן לטווח הרחוק בהתחשב בדוחו"ת שהופקו על ידי המערכת. למרות שחלק מהפעילות ניתן לבצע באופן ממוחשב, עדיין לא נמצא פתרון שאינו מצריך ניטור אנושי של המידע הרב המצטבר באמצעות זרם הוידיאו, האודיו והנתונים השונים שהעיר מספקת.

חדר בקרה של עיר חכמה כולל מגוון רחב של מערכות המספקות את המידע בצורה בהירה ונוחה לעיבוד מהיר לעובדי הבקרה, המשתמשים בנתונים החזותיים והמספריים המצטברים על העת. במקרה של מצב חירום באיזור מסויים בעיר, ניתן להתחבר בזמן אמת למצלמות האבטחה השונות ולתכנן על בסיס המידע שהצטבר כיצד ניתן לפעול. במהלך היומיום ניתן לפקח על תקינות פעולתן של התשתיות והשירותים השונים הניתנים לתושבי העיר.

לקבלת ייעוץ ותיאום פגישה שלחו טופס
או התקשרו 03-9522288


דילוג לתוכן