דף הבית » מאמרים » איזה סוג של מרכז בקרה הארגון שלך צריך?

איזה סוג של מרכז בקרה הארגון שלך צריך?

קרדטים תמונה וכתבה GESAB

מהו מרכז בקרה ושליטה?

מרכז שליטה הוא חלל עבודה ייעודי בו ארגונים מתעשיות שונות נעזרים בפלטפורמות טכנולוגיות על מנת לבצע ניטור, מעקב ובקרה וכן לקבל החלטות ביצועיות הנוגעות לאופרציות מורכבות. במילים אחרות, חדר בקרה הוא כלי טכנולוגי לצפייה, איסוף ושליטה בנתונים. פעולות אלו מאפשרות לארגון להימנע מטעויות קריטיות, לקבל החלטות נכונות, להסיק מסקנות ולהשתפר.

אופן תכנון חדר הבקרה ופריסת הטכנולוגיה בו משתנים בהתאם לפרמטרים רבים, בהם סוג הפעילות עליה מפקח חדר הבקרה ומורכבות הדאטה שעליו לעבד ולהציג. תכנון ופריסה נכונים הם חלק מהותי בסיפור ההצלחה של חדר השליטה והבקרה שלך, וחברת GESAB היא מומחית במתן פתרונות מקיפים וחדשניים בתחום. צוות מולטידיסיפלינארי של מעצבים, אדריכלים ומהנדסים עובד בסנכרון מלא ולצד הלקוחות כדי לראות את התמונה המלאה, לסייע במתן תשובות לכל השאלות ולהציע פתרונות של  360°.

GESAB הוציאה לפועל פרויקטים מוצלחים בהיקפים מרשימים, ואף מפתחת מחקרים בתחומי ארגונומיה, תאורה, עיצוב ותכנון פנים כדי להבטיח שמרכזי הבקרה והשליטה שלה פועלים בפונקציונליות שיא תוך שהם מותאמים אישית לצרכי הלקוח.

מהו מרכז שליטה ובקרת רשת (NOC)?

מרחב ייעודי בו מומחי טכנולוגיה מבצעים שליטה וניהול מרחוק של נכסים טכנולוגיים מבוססי רשת, למשל שרתים. קבוצת המפעילים העובדת ב-NOC תתעסק לרוב בניטור, ניהול ופתרון תקלות. דרישות הליבה במרכז שליטה ובקרה מסוג זה כוללות פתרונות מונעים, תהליכי אבטחה ברמה גבוהה, גיבויים ואמצעי שחזור נתונים. כל אלה מאפשרים מתן מענה מהיר, אמין ומקיף (24\7) למשתמשי הרשת. כדי להבטיח עמידה מלאה בדרישות אלה, פיתחה GESAB רכיב KVM (מקלדת, וידאו, עכבר) ייחודי המאפשר ניהול, אדמיניסטרציה ושליטה בציוד ומקורות מידע רבים דרך מקלדת ועכבר יחידים.

איזה סוג של מרכז בקרה ושליטה נדרש לארגון שלך?

התשובה לשאלה זו טמונה בסוג וטווח הפעילות שהארגון מבקש לבצע עליה פיקוח, בקרה ושליטה; במפעלים למשל, משתמשים במערכות SCADA הכוללות ממשק משתמש המרכז את כל הנתונים באופן סנסורלי (ויזואלי או שמע), חיישנים הממוקמים במרכזי הפעילות ומכשירים אלקטרוניים לאיסוף מידע; במתחמים הדורשים אבטחה, חדר הבקרה והשליטה יורכב רובו ממערכת אבטחה במעגל סגור, הכוללת מסכים, מצלמות CCTV ואזעקות.

אין זה אומר שסוג מסוים של חדר בקרה מתאים באופן אקסקלוסיבי לתחום מסוים. לעתים, יומלץ לארגון לשלב גם מערכת CCTV בחדר בקרה מבוסס SCADA. לכן, ההחלטה חייבת להיעשות באופן פרטני, תוך בחינת הפרמטרים והצרכים האינדיבידואליים של כל ארגון. GESAB מוציאה לפועל פרויקטים בהתאמה אישית – משלב הקונספט ועד הביצוע – תוך עבודה משותפת עם הלקוח, המאפשרת לפתח חדרי בקרה ושליטה המתאימים לו במדויק. בתהליך הקסטומיזציה כל אספקט ואלמנט של מרכז השליטה והבקרה העתידי יעלו לדיון ותושקע בהם מחשבה: מחלוקת המרחב ועד בחירת הכסאות המתאימים. הניסיון והידע הנרחב של הצוות ב-GESAB מאפשר לו לפתח מרכזי בקרה גדולים וקטנים ברחבי העולם ובכל תעשייה. הצוות יידע להשיב על כל השאלות ולספק הכוונה נכונה לעבר תכנון ובנייה של חדר הבקרה והשליטה הנכון ביותר עבור הארגון שלך.

אילו חברות זקוקות למרכז בקרה ושליטה?

כל חברה יכולה להטמיע מרכז שליטה; אלו המבקשות לנהל כמות גדולה של דאטה בתהליכי העבודה שלהן, אלו המחפשות לשפר תוצאות, אלו הנדרשות לבטיחות מירבית ועוד. כמו כן, כל ארגון המקים מעגלי אבטחה סביב נכסים או אוכלוסיה יצטרך לרכז את הפעילות בחדר בקרה ושליטה.

איך לעצב את חדר הבקרה המושלם?

הצעד הראשון הוא להבין בבירור את התהליכים עליהם מבקש הארגון לבצע פיקוח, בקרה ושליטה. לאחר מכן, חשוב לבחון את השיפור אליו שואף הארגון להגיע מבחינת ביצועים, זמנים או סטטיסטיקות. השלב השלישי הוא סקירה דקדקנית של החלל הייעודי ולאחריו ניתן לגשת לתכנון המרחב ופריסת הטכנולוגיה הנדרשת בו. לאחר שנבחרה הטכנולוגיה הנדרשת, מגיע שלב התכנון הארגונומי, הכולל הוספת ריהוט מתאים. כל רהיט ומיקומו במרחב ייבחר בהתאם להנחיות או רגולציות, במידה ויש כאלה.

חברת אבדור מערכות הינה נציגה של חברת GESAB כאן בארץ

 

לכתבה המקורית באנגלית

https://gesab.com/en/what-kind-control-centre-organization-need/

לקבלת ייעוץ ותיאום פגישה שלחו טופס
או התקשרו 03-9522288


דילוג לתוכן